Javni konkurs za odabir korisnika grant sredstava tekućih transfera za 2025. godinu - Jačanje konkurentnosti malih i srednjih preduzeća
Status: Otvoreni
Datum objave: 21.03.2025
Datum isteka: 11.04.2025
Prepoznavajući značaj ulaganja u razvoj poduzetništva u Federaciji Bosne i Hercegovine (FBiH), Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu Ministarstvo), saglasno mjeri 1.1.2. Ubrzati digitalnu transformaciju malih i srednjih preduzeća kao i prioritetu 1.2. Podržavati transfer i razvoj tehnologija definisanih u Strategiji razvoja Federacije Bosne i Hercegovine 2021 - 2027., posebnu pažnju usmjerava ka jačanju konkurentnosti malih i srednjih preduzeća (MSP) kroz plasman finansijskih sredstava u vidu grantova.
Kroz grant shemu pruža se podrška MSP, koji djeluju u oblastima prerađivačke industrije opisane u poglavlju 1.4. kako bi realizovali: I) investicije usmjerene ka tehnološkom unaprjeđenju, II) tranziciju ka cirkularnoj ekonomiji, III) digitalnoj transformaciji MSP-a i IV) osiguranje sistema kvalitete i certificiranje proizvoda, a u cilju podizanja konkurentnosti MSP.
Sredstva za realizaciju grant sheme osigurala je Vlada Federacije BiH. Javni konkurs se provodi uz tehničku podršku Razvojnog programa Ujedinjenih nacija u BiH (UNDP).
Grant shema će podržati MSP u svrhu povećanja konkurentnosti kroz podršku sljedećeg cilja:
- Jačanje konkurentnosti i poticanje rasta inovativnih i izvozu usmjerenih MSP-a kroz tehnološku modernizaciju poslovnih procesa, uvođenje standarda kvalitete, cirkularne ekonomije i poboljšanje energijske efikasnosti u skladu s tranzicijom ka zelenoj i digitalnoj ekonomiji.
Ova grant shema se odnosi na sljedeće 3 prioritetne oblasti:
Prioritetna oblast 1: Tehnološko unaprjeđenje MSP, stvaranje novih i unapređenje postojećih proizvoda, uspostava modela cirkularne ekonomije u poslovanju MSP, te unaprjeđenje kvaliteta proizvoda kroz investicije u poslovne procese i opremu
Prioritetna oblast 2: Korištenje digitalnih rješenja i nabavka prateće opreme (softver i hardver) s ciljem optimizacije procesa, operacija, organizacije poslovanja i odnosa sa kupcima u smislu digitalne transformacije
Prioritetna oblast 3: Tehničko usklađivanje kroz uvođenje međunarodno priznatih sistema kvaliteta i certificiranje
Ko su prihvatljivi podnosioci prijava na ovaj javni konkurs?
Pravo učešća imaju subjekti male privrede definisani po Zakonu o poticanju razvoja male privrede, a registrovani po Zakonu o privrednim društvima u Federaciji Bosne i Hercegovine koji ispunjavaju uslove propisane Smjernicama javnog konkursa.
Ukupan iznos sredstava za finansiranje grant sheme iznosi 18.000.000,00 KM.
Maksimalni iznos sredstava za jednu od prioritetnih oblasti je kako slijedi:
- Prioritetna oblast 1: Maksimalan iznos 200.000 KM za:
- ulaganja u osnovna sredstva i razvoj novih proizvoda do 200.000 KM (zavisno od broja zaposlenih).
- Prioritetna oblast 2: Maksimalan iznos 30.000 KM za:
- Korištenje digitalnih rješenja i nabavka prateće opreme (softver i hardver) s ciljem digitalne transformacije do 30.000 KM.
- Prioritetna oblast 3: Maksimalni iznos 20.000 KM
- Tehničko usklađivanje kroz uvođenje međunarodno priznatih sistema kvaliteta i certifikacija do 20.000 KM
Jedan podnosilac prijave može podnijeti 1 projektni prijedlog sa traženim iznosom grant sredstava u rasponu minimalno 30.000 KM i maksimalno 200.000 KM.
Podnosilac prijave može konkurisati sa jednom, dvije ili sve tri prioritetne oblasti pri čemu minimalni iznos koji traži od ministarstva ne može biti manji od 30.000 KM.
MSP ne može podnijeti projektni prijedlog koji se odnosi samo za prioritetnu oblast 3.
Podnosilac prijave/MSP je u obavezi da osigura vlastito sufinansiranje u iznosu od minimalno 40% ukupnog iznosa za realizaciju predloženog projekta.
Prijave se mogu podnijeti od 21.03.2025. godine, dok je krajnji rok za podnošenje prijava 11.04.2025. godine, do 17:00 časova. Prijave podnesene nakon isteka roka se neće uzimati u razmatranje.
Kako se prijaviti?
Korak 1: Pročitajte smjernice za podnosioce prijava za Projekat br. 4 "Jačanje konkurentnosti malih i srednjih preduzeća"
Korak 2: Preuzmite prateću dokumentaciju za prijavu na javni poziv:
Prilog 1. Obrazac projektnog prijedloga
Prilog 2. Budžet projekta
Prilog 3 Izjava podnosioca projektne prijave
Skenirani dokumenti trebaju biti u čitljivom formatu. Učitavanje dokumenata prilikom podnošenja projektne prijave, na online platformu, vrši se u običnoj kopiji, osim Izjave podnosioca projektne prijave koja treba biti ovjerena od strane nadležnog upravnog organa ili notara.
Podnosioci prijava koji budu odabrani po konačnoj rang listi za dobijanje grant sredstava po osnovu ovog konkursa bit će dužni Federalnom ministarstvu razvoja, poduzetništva i obrta putem pošte dostaviti svu traženu dokumentaciju u originalu ili ovjerenoj kopiji prije potpisivanja ugovora.
1 - Obrazac projektnog prijedloga - Jačanje konkurentnosti.docx | |
2. Budzet-projekta_Jačanje konkurentnosti.xlsx | |
3. IZJAVA PODNOSIOCA PROJEKTNE PRIJAVE_Jačanje konkurentnosti.docx | |
0.-Smjernice _Konkurentnost.pdf |