Javni konkurs za odabir korisnika grant sredstava tekućih transfera za 2024. godinu - Podrška MSP u IT sektoru
Postovani, Koliki je vremenski okvir koji predstavlja dozvoljeni trosak za zaposljavanje junior eksperata a koji je sufinansiran od strane MSP unutar ukupnog budzeta projekta? Napominjem, pitanje se odnosi na dio koji je sufinansiran od strane MSP. Da li je to 10 mjeseci koliko je trajanje implementacije projekta ili je to 12 mjeseci koliko je minimalni period naznacen u ugovorima u radu?
Poštovani, Sufinansiranje bruto plate od strane FMRPO ide za 6 mjeseci (prihvatljivi troškovi), dok zaključeni ugovor sa uposlenikom mora biti minimalno godinu dana ( Smjernice- tačka 2.2.1.). Ukoliko budete korisnik morate osigurati održivost projekta koji se ogleda i u broju radnika (Smjernice - tačka 2.4.). Molim da pročitate napomenu (boldirani tekst) u Smjernicama - stranica 8, u kojem je pojašnjena kontrola kretanja radnika. U okviru budžeta prikazujete dozvoljeni trošak, a koji je vezan za period od 6 mjeseci (period je već setovan kroz budžet). Za jednog radnika, ukoliko iskoristite maksimalno sufinansiranje od 1.000,00 KM, možete iskoristiti ukupno 6.000,00 KM od FMRPO, dok sve ostalo MSP pokriva. Primjer: Označite da je jedinična cijena (bruto plata jednog radnika po mjesecu) npr. 3.000,00 KM, nakon čega excel sam računa (množi) sa 6 mjeseci što je 18.000,00 KM ukupno. Od ukupne sume FMRPO može pokriti 6.000,00 KM za tog radnika, dok sve ostalo MSP. Vodite računa o maksimanom okviru te prioritetne oblasti. Nadam se da Vam je jasno i želimo Vam uspješno apliciranje. Lp
Poštovani, u Smjernicama ste napisali da su u sklopu aktivnosti Integracije AI alata i optimizacije radnih procesa prihvatljivi troškovi specijalizirane obuke za nove tehnologije/proizvodnju. Da li je u redu da te obuke budu usko vezane za tematiku u sklopu koje će se razvijati novi softverski proizvod kroz projekt, a njih će pohađati postojeći i novi uposlenici (koji bi bili zaposleni kroz grant) u oblasti AI? Da li i obuka samo novouposlenih u oblastima novih tehnologija (koje će im biti potrebne za razvoj planiranog rješenja), u kojima su postojeći uposlenici već poprilično vješti, ulazi u prihvatljive troškove?
Poštovani, Obuke i angažovanje eksperata, kao i zavisni troškovi vezani su samo za nabavku hardvera, softvera i ostalih nabrojanih sistema (moraju biti dio paketa, a ne zasebni). Isti princip je i kod druge aktivnosti AI alati i optimizacija radnih procesa, tj, obuka je prihvatljiva samo ukoliko uključite nabavku tehnologija AI ili izvršite aumoatizaciju radnih procesa te u okviru toga izvršite obuku (moraju biti dio paketa, a ne zasebni). Sretno Vam Lp
Da li se kompanije mogu prijaviti na grant ukoliko je jedna od šifri rada oblast 62? "Javni konkurs za odabir korisnika grant sredstava tekućih transfera za 2024. godinu - Podrška MSP u IT sektoru" Unaprijed hvala na odgovoru!
Poštovani, Osnovna djelatnost mora biti iz oblasti 62 što se dokazuje iz obavijesti o razvrstavanju subjekta prema djelatnosti (FBiH Zavod za statistiku) koji također mora biti usklađen sa KD BiH 2010. Lp
Molim vas samo za pojašnjenje Fusnote sa 10 stranice Smjernica, tacnije dijela: "Ako su druga pravna lica, vlasnici kapitala više od 25% u subjektu male privrede koji je podnosilac projektne prijave, isti moraju dostaviti Aktuelni izvod iz sudskog registra kao i bilans stanja i bilans uspjeha za 2023 godinu. " Znaci ako se radi o firmi npr. iz USA koja je 100% vlasnik MSP koje konkurise za grant sredstva, ta firma mora dostaviti za svoje poslovanje koje se vodi u USA dokumente: Aktuelni izvod iz sudskog registra kao i bilans stanja i bilans uspjeha za 2023 godinu? Hvala
Poštovani, U cilju dokazivanaj samostalnosti u poslovanju (Zakonska kategorija koju moramo poštovati) moraju se dostavljati boldirani dokumenti iz spomenute fus-note, sve dok se ne dokaže samostalnost u poslovanju. Dokumenti ne trebaju biti prevedeni, ali moraju biti dostavljeni na način koji definišu Smjernice i za podnosioca projektne prijave. Sretno Vam Lp
Obavijest o razvrstavanju subjekta prema djelatnosti dokument izdat od strane FBIH Zavod za Statistiku, da li je uredu ukoliko je dokument stariji više od godinu dana ili je potrebno za svrhu ove prijave izvaditi noviji dokument?
Poštovani, Dokumenti poput ID broja, PDV broja, statistike podrazumjeva se da su starijeg datuma. Isti se kopiraju i ovjeravaju, s tim da ovjera ne smije biti starija od 3 mjeseca - definisano Smjernicama. Sretno Vam Lp
Pod točkom 2.9. obrasca projektnog prijedloga – Promocija i vidljivost projekta smatra se promocija realizacije projekta uz potporu od strane FMRPO?
Poštovani, pravila promocije definisana u okvirima Uredbe o načinu korištenja naziva Vlade Federacije Bosne i Hercegovine u projektima koji se u potpunosti ili djelimično finansiraju sredstvima iz Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine (Službene novine Federacije Bosne I Hercegovine, broj 32/22). Na internetu možete lahko pronaći Uredbu po osnovu naznačenih službenih novina i upoznati se sa pravilima. Jedan od najprostijih primjera jeste ukoliko kupite neku opremu na istoj mora biti istaknuta naljepnica da je projekat podržan od strana Vlade F BiH, ali preporuka je da Uredbu pročitate kako bi mogli konkretnije formirati projektni prijedlog. Sretno Vam. Lp
Postovani, u dijelu 2.1 Kriteriji za evaluaciju projektnih prijedloga u Uslovima stoji slijedece: MSP će zadržati postojeći broj radnika i zaposliti minimalno 1 novog radnika;. Da li se podrazumijeva da kompanija treba zadrzati trenutni broj radnika i zaposliti jednog novog radnika za vrijeme trajanja projekta, bez obzira na koju prioritetnu oblast se prijavljuje i trazi sredstva?
Poštovani, Jedan od osnovnih uslova jeste da MSP zadržati postojeći broj radnika i zaposliti minimalno 1 novog radnika. Spomenuti uslov nije vezan samo za prioritetnu oblast dva, tj. obavezujući je za svaku verziju projektne prijave. Sretno Vam Lp
Poštovani. U odnosu na koji datum se uzima slijedeći uslov: MSP će zadržati postojeći broj radnika i zaposliti minimalno 1 novog radnika; U odnosu na 31.12.2023 ili u odnosu na datum predjae prijave za Grant sredstva. Hvala
Poštovani, Početno stanje je lista osiguranih osoba PU prilikom apliciranja. Molim pogledati stanicu broj 8 Smjernica- boldirana napomena. Sretno Vam Lp
Društvo sa ograničenom odgovornošću, koje želi aplicirati na javni konkurs, je u 100% vlasništvu stranog pravnog lica. Da li je neophodno dostavljati aktuelni izvod iz sudskog registra, te Bilans stanja i uspjeha za osnivača? Ako je odgovor da, onda u kojoj formi, da li dokumenti trebaju biti prevedeni, budući da se radi o društvu sa sjedištem u Švicarskoj?
Poštovani, Odogovor je dat u fus-noti stranice 10 Smjernica. U cilju dokazivanaj samostalnosti u poslovanju moraju se dostavljati boldirani dokumenti iz spomenute fus-note, sve dok se ne dokaže samostalnost u poslovanju. Platforma dozvoljava učitavanje više dokumenata i više formata, te nećete imati tehničke probleme te prirode. Dokumenti ne trebaju biti prevedeni, ali moraju biti dostavljeni na način koji definišu Smjernice i za podnosioca projektne prijave. Sretno Vam Lp
Društvo koje želi aplicirati na javni konkurs ima 5 zaposlenih na neodređeno vrijeme zaključno sa danom raspisivanja Javnog konkursa. Dana 27.05.2024. godine zapošljava još jednog radnika (junior eksperta) na neodređeno vrijeme. Da li se plaća naprijed navedenog radnika, prijavljenog 27.05.2024., može sufinansirati putem ovog Javnog konkursa, uzevši u obzir navod da se u budžet mogu uključiti samo prihvatljivi troškovi koji se odnose na predloženi projekat i koji nisu nastali prije 01.01.2024. godine? Budući da će se navedeni radnik nalaziti na Listi osiguranih osoba koje će izdati Porezna uprava najkasnije do 05.06.2024. godine, na koji način dokazati povećanje broja radnika, misleći na naprijed pomenutog radnika?
Poštovani, Lista osiguranih osoba od PU dostavljena prilikom podnošenja projektne prijave uzima se kao startno stanje radnika. Planirana nova upošljavanja definisana projektnim prijedlogom moraju se potvrditi listom osiguranih osoba od PU prilikom pravdanja projektnog prijedloga. Molimo Vas da pročitate boldiranu napomenu na stranici broj 8 Smjernica. Sretno Vam Lp
Poštovani, Obraćamo Vam se u vezi s podnošenjem prijave za javni poziv za grant sredstva. Naše društvo ispunjava sve uslove za učešće, ali imamo nekoliko pitanja. Prvo, u vezi s učešćem stranog lica u vlasništvu našeg društva (više od 25%), potrebni su financijski izvještaji za 2023. godinu za to strano društvo. Međutim, prema njemačkom zakonu, godišnji izvještaji se predaju godinu dana kasnije nego u BiH. Naše povezane firme u inostranstvu trenutno nemaju završene obračune za 2023. godinu, ali možemo dostaviti obračune za 2022. i provizorne bilanse za 2023. godinu. Molimo za informaciju da li će ova dokumentacija biti prihvatljiva umjesto traženih izvještaja za 2023. godinu. Drugo, zanima nas mogućnost utroška sredstava granta za licenciranje i certificiranje zaposlenih u našoj IT kompaniji koja se bavi outsourcingom. Naša usluga podrazumijeva pružanje podrške klijentima u radu na softverima koji su u vlasništvu klijenata, a naš zadatak je obučiti i licencirati naše zaposlene za rad na tim softverima. Pristup softveru dobivamo od klijenta. Planiramo povećanje prihoda pružanjem ovakvih usluga do kraja 2024. godine. Molimo za pojašnjenje da li je trošak za licenciranje i certificiranje zaposlenih prihvatljiv u okviru sredstava iz ovog granta. Unaprijed zahvaljujemo na odgovoru. S poštovanjem,
Poštovani, Ukoliko zakonska regulativa Njemače ograničava dostavljanje finansijskih izvještaja za 2023. godinu dostavite zvanične za 2022. godinu i provizorne za 2023. godinu, kao što ste i spomenutli. Prilikom učitavanja dokumenata imate pravo učitati više od jednog dokumenta, te priložite sve spomenuto. Bitno je i da u projektu istaknete problematiku kako bi upoznali komisiju koja bude provjeravala Vaš projektni prijedlog. Licenciranje i certificiranje zaposlenih nije u okvirima prioritetrnih oblasti, te na žalost spomenutu aktivnost nećete moći uključiti u budžet. Lp
Poštovanje, molim vas za odgovor šta se tačno podrazumijeva pod "sufinansiranjem zapošljavanja junior eksperata?" Koje kriterije treba da ispunjava ta osoba? Ukoliko smo zaposlili istu osobu od 01.04.2024. godine po ovom projektu broj 5. imamo pravo na sufinansiranje maksimalno 6 mjeseci po maksimalnom iznosu 1000 KM, što znači podnosimo zahthev u budžetu za period od 01.04. do 30.09.2024. godine?
Poštovani, Svaki vid novog zapošljavanja je prihvatljiv, te se neće ulaziti u kvalifikacije pojedinaca. Kretanje broja radnika i pravdanje je istaknuto na stranici broj 8 Smjernica (boldirana napomena). "Za korisnike poticaja koji su imali aktivnost upošljavanja junior eksperata, kao pokazatelj povećanja broja uposlenih, koristit će se razlika brojčanog stanja radnika u trenutku podnošenja izvještaja o realizaciji utroška dodijeljenih finansijskih sredstava i trenutku prijave na Javni natječaj." Lista osiguranih osoba koju dostavite prilikom podnošenja projektne prijave tretirat će se kao početno stanje, tj. od tog broja se prati povečanje broja uposlenih koji budete naznačili u projektnoj prijavi. Za sve ostalo stojimo Vam na raspolaganju. Srdačan pozdrav
Da li je ovaj dokument eliminatoran faktor, tj. da li osoba mora biti mlađa od 35 godina, i/ili da je žena i da je većinski vlasnik? Potvrda o prebivalištu za većinskog vlasnika/e ukoliko je osoba mlađa/e od 35 godina ili je ženskog pola (CIPS).
Poštovani, potvrdu o prebivalištu, koju ste naveli, nije obligatorna ukoliko većinski vlasnik ne spada u spomenute dvije kategorije. Uvidom u evaluacijsku skalu možete vidjeti da se pripadnost ciljnoj skupini dodatno boduje, te je prethodno spomenuta potvrda osnov za dodjelu bodova po tom kriteriju. Za sve ostalo stojimo Vam na raspolaganju. Lp
Poštovani, U prijavnoj formi piše da su potrebne "Ovjerene kopije". Da li je zamjena za to orginalni skenirani dokument obzirom da se radi o digitalnom predavanju dokumenta. Ili moramo kopirati orginalne dokumente, te ih ovjeriti i kao takve skenirane poslati na plarformi? Pozdrav
Poštovani, tačkom 3.1. Smjernica (Sadržaj projektne prijave) definisani su dokumenti i prilozi projektne prijave, te način na koji se dostavljaju. Dokumenti moraju biti skenirani u čitljivom formatu. Ukoliko je naznačena dostava originala u obavezi ste istu skenirati u boji i kao takvu učitati na platformu, a ukoliko je naznačeno ovjerena kopija molimo Vas da vodite računa da ovjera nadležnog organa bude skenirana i dokument kao takav učitan na platformu. Dokumente je potrebno učitavati na platformu u formi koja je naznačena, obzirom da podnosioci prijava koji budu odabrani po konačnoj rang listi moraju dostaviti poštom sve dokumente koje su učitali na platformu (definisano tačkom 4.2. Smjernica), s tim da se neće prihvatati dokumenti sa datumom izdavanja nakon definisanih rokova, kao i naknande ovjere nadležnih organa. S tim u vezi molimo Vas da vodite računa da dokumenti budu pripremljeni i učitavani na platformu po definisanim Smjernicama. Za sve ostalo stojimo Vam na raspolaganju. Lp